Friday, 29 June 2012

Bapa terjun tingkat Kondo 21 bersama dua anak

Bapa terjun tingkat Kondo 21 bersama dua anak



SERDANG – Hati seorang ibu bukan sahaja remuk malah, sehingga kini masih tidak dapat menerima perbuatan suaminya yang bertindak membawa dua anak kesayangannya ke tingkat 21 Kondominium Hulu Langat Jaya, Batu 9, Cheras sebelum ketiga-tiga mereka terjatuh lalu mati malam kelmarin.
Eksekutif kanan sebuah pejabat pinjaman di Kuala Lumpur itu hanya mampu meratap dan menangis teresak-esak mengenang tragedi tersebut sebaik tiba di tempat kejadian dari rumah ibunya di Bandar Tun Razak, Cheras pada pukul 9 malam.
Sepanjang berada di situ, Sharizuraidah Ridzuan, 31, cuba ditenangkan oleh sanak saudara tetapi air matanya bagaikan tidak mampu ditampung lagi dan berterusan menangis. Dia hanya kelihatan sedikit tenang ketika ditemui di Hospital Serdang di sini pagi semalam.
TINGGAL kenangan. Mohd. Faizal (berdiri belakang) dan adiknya, Aqsa Khan (depan kanan) bergambar bersama saudara-mara mereka.
Kejadian pukul 8.40 malam kelmarin itu meragut nyawa suami Sharizuraidah yang dikenali sebagai Ismail Khan, 39, anak lelakinya, Mohd. Faizal, 9, dan anak perempuannya, Aqsa Khan, 6. Ismail adalah warga Pakistan.
Menurut Sharizuraidah, dia begitu terkilan dengan kematian anak-anaknya kerana belum sempat memenuhi beberapa permintaan permata hatinya itu.
sumber-Kosmo

Thursday, 28 June 2012

Kurafat Gantung Patung Bawah Kereta


Rasanya tentu ramai yang sudah pernah melihat ada orang yang yang menggantungkan anak patung bersaiz kecil dibawah belakang kenderaan terutama kereta dan motorsikal. 



Mungkin terjadi pada diri sendiri atau rakan sekeliling kita suka terikut-ikut trend masa kini. Akan tetapi apakah maksud sebenar mari kita ketahuinya.

Sebenarnya meletakkan anak patung bawah kereta adalah budaya orang Thailand. Mereka percaya roh orang yang mati kemalangan akan berlegar-legar di tempat mereka mati.

Bagi mengelakkan roh menganggu mereka yang memandu, terutama roh kanak-kanak, jadi mereka memasang anak patung pada bumper kereta, supaya roh kanak-kanak jadi tenang. 


Trend ini dibawa oleh pemandu teksi Thai yang mahu meletakkan roh lain (dengan meletak anak patung bersaiz kecil) supaya roh orang mati dilanggar tidak menganggu kereta mereka.

Jadi, selamatlah mereka ini dari kecelakaan di jalan raya dari diganggu roh-roh mati kemalangan.

Firman Allah, mafhumnya: Maka barangsiapa mengikuti petunjukKu maka ia tak akan sesat dan celaka. Dan barangsiapa berpaling tadah, tidak ingat kepadaKu maka baginya kehidupan yang sempit dan Kami akan membangkitnya di Hari Kiamat dalam keadaan buta.” (Ta Ha : 123)

Sabda Rasulullah saw Bermaksud: “Siapa yang menyerupai suatu kaum, maka dia termasuk sebahagian daripada Mereka” (Riwayat Abu Daud).

Kesimpulannya janganlah mengikut sesuatu perkara tanpa sebarang usul periksa sama ada perkara berkenaan mengikut syariat Islam atau pun tidak. Berhati-hatilah dengan perkara seperti ini kerana tanpa kita sedar kita telah mensyirikkan Allah SWT.
 

Al-quran Tafsir Ayat Kursi (Al-Baqarah : 255)

Al-quran Tafsir Ayat Kursi (Al-Baqarah : 255)
kursi_3.jpg





“Allah tidak ada Ilah melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk-Nya); tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi. Siapakah yang dapat memberi syafa’at di sisi Allah tanpa izin-Nya, Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar.” (Q.s.,al-Baqarah:255) 

Keutamaannya
Rasulullah SAW., menginformasikan kepada kita bahwa ayat kursi merupakan ayat yang paling agung di dalam al-Qur’an karena memuat makna-makna tauhid, pengagungan serta keluasan sifat-sifat Allah Ta’ala. (Taysir:91)

Dalil-Dalil Tentang Keutamaannya
1. Hadits dari Ubay bin Ka’b bahwasanya Nabi SAW., berkata kepadanya, “Ayat apa yang paling agung di dalam Kitabullah?.” Dia berkata, “Aku menjawab, Allah dan Rasul-Nya-lah Yang Maha Mengetahui.” Hingga beliau mengulangi pertanyaannya sampai tiga kali, kemudian aku berkata, “Allâhu Lâ ilâha illa huwal Hayyul Qayyûm.” Dia berkata, “Lalu beliau menepuk dadanya sembari berkata, “Semoga ilmumu menjadi ringan, wahai Abul Mundzir!.” (HR.Muslim)
2. Dari Abu Hurairah r.a., dia berkata, “Rasulullah SAW., mengangkatku sebagai wakil untuk menjaga (mengutip) zakat Ramadlan, lalu seseorang datang kepadaku seraya membuang makanan yang ada di tangannya, lantas aku memungutnya sembari berkata, ‘Akan aku laporkan hal ini kepada Rasulullah SAW. Lalu Abu Hurairah menceritakan tentang hadits tersebut, diantara isinya adalah, ‘Beliau bersabda, ‘Bila engkau akan beranjak ke tempat tidurmu, maka bacalah ayat Kursi karena sesungguhnya ia (dapat menjadikanmu) senantiasa mendapatkan penjagaan dari Allah dan syaithan tidak akan mendekatimu hingga pagi hari.’ Lalu Nabi SAW., bersabda kepadanya, “Dia telah berkata jujur padamu padahal seorang pembohong, itulah syaithan.” (HR.al-Bukhari)
Demikian sebagian hadits yang shahih terkait dengan keutamaannya. Sebenarnya banyak sekali dalil-dalil yang terkait dengan keutamaan ayat yang agung ini bahkan beragam karya tulis dikarang mengenai keutamaan dan penafsirannya.

Temanya
Yaitu, mengagungkan Allah, menyinggung perihal bertauhid kepada-Nya dan Qudrat-Nya.

Kapan Dibaca
Dianjurkan membaca ayat Kursi seusai setiap shalat fardlu, ketika akan tidur dan dibaca di dalam rumah untuk mengusir syaithan (sebagaiman telah disinggung di atas).
Ayat agung yang memuat makna-makna paling agung yang mengisi hati dengan rasa takut kepada Allah, terhadap kemuliaan dan kesempurnaan-Nya ini memang berhak untuk menjadi ayat al-Qur’an yang paling agung dan berhak pula mengisi hati pembacanya dengan keyakinan dan keimanan serta mendapatkan pemeliharaan Allah dari syaithan manakala diiringi dengan tadabbur dan pemahaman terhadap maknanya.

Kandungan Ayat  
Semua ayat ini mengandung faedah, bahkan tiap katanya mengandung banyak sekali faedah. Diantara yang paling penting dan besar adalah:
a. Bahwa ayat Kursi merupakan ayat yang paling agung di dalam Kitabullah secara umum karena ia memuat banyak sekali asma-asma Allah dan sifat-sifat-Nya.
b. Kesempurnaan Qayyûm-Nya, Qudrat-Nya, keluasan kekuasaan dan keagungan-Nya sehingga hal ini mengajak kita untuk mentadabburi dan merenungkannya.
c. Bahwa tidak terselubung dan luput satupun yang tersembunyi di muka bumi ataupun di langit oleh Allah Ta’ala “Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka.” Hal ini mengandung konsekuensi keharusan seorang Muslim untuk menghayatinya di dalam seluruh kehidupannya.
d. Menetapkan adanya syafa’at dan bahwa ia tidak akan dapa diraih kecuali dengan beberapa persyaratan, diantaranya idzin dan ridla-Nya terhadap hal yang disyafa’ati, “Siapakah yang dapat memberi syafa’at di sisi Allah tanpa izin-Nya.”

(SUMBER: Silsilah Manâhij Dawrât al-‘Ulûm asy-Syar’iyyah – Fi`ah an-Nâsyi`ah- karya Dr.Ibrahim bin Sulaiman al-Huwaimil, h. 36-40)

Ayunya Wajahnya siapa dapat tak keluar rumah ler...Rugi Tak Tengok Tau...

Comelkan dia... ayu wajahnya,senyum menawan...

Mmmmm..... Mari kita cuci mata jap kat  sini...






Hah...Itu kita tengok gambar dia statik..

Mau tengok dia bergerak ( video)

Panas!!! Berita bayi meninggal kerana tersedak susu

Panas!!! Berita bayi meninggal kerana tersedak susu

Sekarang ini banyak musim bayi meninggal dunia kerana tersedak susu, bayi yang tidak bersalah apa-apa dek kerana kecuaian yang menjaga menyebabkan bayi ini meninggal dunia,tetapi ajal tetap ajal,kita tidak dapat mengatasinya... Kita hanya boleh menjaga dan tahu akan kesedaran dan cara untuk mengatasi ketika bayi tersedak..

Lagi bayi meninggal kerana tersedak susu – punca bayi tersedak susu dan langkah mengatasi

jPGMP lagi bayi meninggal kerana tersedak susu

Akhbar Bharian hari ini melaporkan di Petaling Jaya seorang bayi meninggal dunia akibat tersedak susu. Kali ini bayi lelaki berusia dua bulan di sebuah pusat asuhan, di Flora Damansara.Dan statistik menunjukkan tahun ini saja, tujuh kes kematian akibat tersedak susu dilaporkan di negara ini
Gejala tersedak susu ini sering terjadi kepada bayi.Tetapi ianya boleh di atasi dan di kawal dengan menggunakan langkah mahupun teknik tertentu.Kes ini perlu diambil serius berikutan meningkatnya laporan kes bayi yang mati berpunca daripada tersedak susu
Menurut Dr Anthony James Mansul, Perunding Pediatrik Pusat Perubatan Prince Court, faktor yang boleh mengganggu penyusuan bayi dan menyebabkan tersedak ialah
  • gejala seperti selesema
  • bayi tidak cukup bulan atau tidak sihat
  • proses menyusukan bayi dalam keadaan yang tidak betul
Antara nasihat doktor kepada ibu yang anaknya kerap tersedak ialah
  • Memerah sedikit susu dari payu dara bagi mengurangkan tekanannya ketika bayi menyusu atau periksa puting botol susu untuk memastikan lubangnya tidak terlalu besar
  • Jika bayi masih lagi tersedak, jumpa doktor untuk pastikan keseluruhan saluran udara, pernafasan, lidah dan mulut bayi tiada masalah dan tidak sakit
  • Jika semuanya baik, mungkin teknik penyusuan yang diamalkan tidak betul dan kebanyakan hospital dan bidan-bidan boleh membantu menasihati ibu mengenai teknik penyusuan yang betul
Apa yang perlu dilakukan sekiranya bayi tersedak?
1 – Pertama sekali jangan panik sebab ibu bapa sering bimbang susu akan masuk ke saluran udara. Berikutan rekaan saluran udara manusia yang baik, jika ada sesuatu yang tidak betul, ia akan tertutup serta merta (dipanggil spasm). Bagaimanapun, bayi akan kelihatan sedikit biru atau mungkin pucat pada permulaan
2 – Dukung bayi dan tepuk belakang badan di mana lazimnya teknik itu sudah mencukupi
3 – Dalam kes yang agak kurang bernasib baik, kemungkinan susu itu masuk ke dalam paru-paru sehingga pernafasan terganggu. Jika ini berlaku, bantuan pernafasan mulut ke mulut atau CPR diperlukan untuk bayi. Sehubungan itu, ibu bapa sangat digalakkan mempelajari teknik CPR kerana ia bukan saja baik untuk bayi, malah orang dewasa
Nasihat kepada ibu bapa yang terpaksa meninggalkan bayi di pusat jagaan kanak-kanak, disaran memantau pusat jagaan terbabit sebelum menghantar anak-anak
Cuba selidik dan bertanya dengan ibu bapa yang menghantar anak-anak ke pusat jagaan sama, lawat dan luangkan masa beberapa jam sambil memerhatikan keadaan kebersihan, persekitaran dan cara penjaga mengendalikan bayi dan kanak-kanak
Selain itu, pastikan jumlah kanak-kanak tidak terlalu ramai hingga sukar dikawal

Ratu Rock Negara Bakal Menikah Julai Ini

Ratu Rock Negara Bakal Menikah Julai Ini

Akhirnya penantian penuh keseksaan telah di akhiri..Ella Ratu rock malaysia akhirnya menamatkan zaman daranya..hhehehe tahniah buat ella... Lepas ini Ella sudah jadi isteri orang...


Ratu Rock Negara Bakal Menikah Julai Ini

Ella dikabarkan bakal mendirikan rumahtangga dengan seorang juruterbang dari Johor pada 7 Julai ini. Pernikahan akan diadakan di rumah keluarganya di Klang pada tarikh tersebut.
Sebelum ini, Ella dikesan telah mengikuti kursus kahwin sehingga menimbulkan andaian bahawa Ella bakal menamatkan zaman bujangnya dan telah menemui calon suami. Walaubagaimanapun, Ella enggan mengulas perkara tersebut. Sama-sama nantikan khabar gembira ini nanti dari Ella.




kredit berita mstar

3 Pelakon Muda Menghiasi Cover Majalah Maskulin

3 Pelakon Muda Menghiasi Cover Majalah Maskulin



3 Pelakon Muda Menghiasi Cover Majalah Maskulin
Majalah Maskulin edisi bulan Julai 2012 terbitan karangkraf menampilkan 3 pelakon muda yang giat mencipta nama iaitu Aeril Zafrel, Miller Dan Shah Iskandar sebagai penghias muka hadapan majalah. Dapatkan majalah Maskulin dipasaran sekiranya ingin mengetahui transformasi dunia seni dan hidup mereka bertiga.






sumber: http://www.mijamedia.com

Akhirnya cita-cita Mama tercapai

Pagi ini papa sangat gembira kerana ada berita yang baik, papa tidak dapat nak selidung lagi kegembiraan ini, iaitu mama dapat kerja kerajaan. Walaupun mama ada diploma jahitan dan diploma kemanusiaan dia tidak kisah apa jawatan pun, janji kerja itu tetap, kerja jangan memilih,usaha yang penting...Mama sudah lebih 7 kali interview jawatan kerajaan akhirnya dapat. Berkat kesabaran dan kesungguhan beliau sekarang menjadi nyata.Tahniah mama semoga sukses selalu...

Tahniah mama..nanti boleh belanje papa ya...!!! Doa-doakan mama dapat dekat tempat kerja dengan papa.. amin...

11 Tip untuk hamil dengan cepat

11 Tip untuk hamil dengan cepat

Ramai pasangan yang sudah lama berkahwin tidak mempunyai anak,jika yang merancang itu tiada masalah, tetapi yang tidak merancang bagaimana, dan yang mandul bagaimanan, jadi hari ini,papa mahu kongsikan sedikit tip untuk mudah hamil dengan cepat. Selamat mencuba.

Tidak mudah untuk hamil dengan cepat dan kadang kadang ia boleh memberikan tekanan perasaan apabila sanak saudara dan kawan-kawan kerap bertanya soalan yang sama. Tekanan perasaan pula boleh mengurangkan lagi peluang anda untuk hamil.Dalam kebanyakan kes, cuma perubahan kecil sahaja yang perlu dibuat untuk menolong anda hamil dengan cepat.

Sekiranya anda merancang untuk hamil, terdapat 11 tip yang boleh anda amalkan untuk meningkatkan kesuburan anda dan seterusnya hamil dengan lebih cepat.
1. Fahami bagaimana kehamilan terjadi. Jika haid anda teratur, setiap pertengahan bulan telur akan dikeluarkan oleh ovari dan sekiranya dalam masa yang sama anda berhubungan, sperma dari faraj akan berenang kedalam rahim dan akan berjumpa dengan telur yang menanti di salur peranakan (salur fallopian). Persenyawaan akan terjadi dan selepas itu, telur yang bersenyawa akan mengalami implantasi dan berlakulah kehamilan. Memahami bagaimana sistem reproduksi anda berfungsi menjadikan anda lebih peka kepada faktor faktor kesuburan dan juga memahami mengapa wanita gagal hamil.
2. Jumpa doktor anda. Pastikan anda bebas dari sebarang masalah dengan membuat lawatan doktor. Masalah cyst, endometriosis atau fibroid adalah penyakit yang kerap dikaitkan dengan sukar hamil. Malangnya wanita sering mengalaminya tanpa sebarang tanda dan gejala dan sekiranya diagnosa dapat dibuat diperingkat awal, rawatan yang berkesan mungkin akan dapat diberikan dan mengelak dari masalah sukar hamil. Sekiranya haid anda teratur dan sudah mencuba selama 1 tahun untuk hamil, anda mungkin boleh mengambil kira ujian analisa sperma dan HSG ( hysteros-salphingography) untuk memastikan salur fallopiananda tidak tersumbat.
3. Dapatkan berat badan yang ideal. Sekiranya anda mempunyai berat badan yang terlalu besar atau terlalu kurus, ia mungkin boleh memberikan masaalah kepada kesuburan anda. Kawal berat badan dan cuba kira BMI (Body Mass Index) anda. BMI diantara 20-24 menunjukkan berat optimal.
4. Ketahui waktu subur anda. Hari subur anda cuma 4-5 hari sebulan dan dengan mengetahui dengan tepat hari subur, anda boleh meninggikan peluang untuk hamil. Hari subur boleh dikiranya dengan tepat sekiranya haid anda teratur. Catatkan BBT ( Suhu badan asas) anda dan cuba perhatikan tanda tanda ovulasi yang seperti lendir serviks yang lebih licin dan senak perut ditengah bulan. Anda boleh membeli kit ovulasi di farmasi sekiranya mahu untuk meramal masa ovulasi dengan lebih tepat.
5. Hubungan seks yang lebih kerap. Melakukan seks dengan lebih kerap adalah penting untuk memastikan anda hamil dengan cepat. Seks 3-4 kali seminggu adalah disarankan dan pada hari hari subur, berhubunganlah setiap hari. Sesetengah posisi seks boleh membuatkan anda lebih senang hamil seperti suami berada diatas (missionary position). Posisi ini mungkin yang terbaik untuk mempastikan penetrasi optimal dimana sperma dilepaskan paling rapat dengan servik. Untuk memastikan tiada tumpahan sperma, letakan bantal dibawah punggung anda selama 30 minit atau membiarkan zakar suami berada dalam faraj selama 15 minit selepas ejakulasi.
6. Tingkatkan kesuburan suami. Pastikan kesihatan reproduksi suami pada takat optimal dengan mempraktis cara hidup sihat termasuk makanan seimbang dan berat badan optimal, bersenam, tidak merokok dan elak dari sebarang minuman keras. Sekiranya terdapat sebarang isu semasa seks seperti ejakulasi pra-matang, eloklah anda boleh berbincang dengan doktor. Ia mungkin sebab anda lambat hamil.
7. Mengambil multivitamin. Adalah disarankan kepada semua wanita yang merancang untuk hamil mengambil vitamin harian termasuk asid folik untuk mengurangkan risiko janin cacat. Suami pula disarankan untuk mengambil supplemen zinc untuk meningkatkan pengeluaran sperma.
8. Bersenam secara rutin . Bersenam adalah cara untuk anda sihat secara keseluruhan dan lebih bersedia untuk menghadapi tekanan semasa hamil dan semasa bersalin.
9. Mengambil makanan yang seimbang. Mengawal pengambilan makanan amat penting terutama apabila anda mengalami masalah ovulasi dan masalah ovulasi pula berkait rapat dengan PCOS, iaitu salah satu sebab mengapa wanita sukar hamil. PCOS pula dikaitkan dengan masalah kebal terhadap insulin dimana ia akan menambahkan lagi masalah ovulasi anda.Berita baiknya, dengan hanya mengawal diet, kebanyakan wanita PCOS dapat menteraturkan haid mereka kembali seterusnya berovulasi secara semulajadi.
  • Amalkan memakan lelemak monounsaturated dan kurangkan lemak transfat (yang terdapat pada makanan yang segera)
  • Lebihkan protin dari sayuran seperti produk soya dan kurangkan makan daging.
  • Makanan makanan yang berfiber tinggi seperti seperti sayuran dan whole grains seperti oats.
  • Kurangkan gula dan sebarang karbohidrat termasuk nasi, mee, bihun dan sebagainya.
  • Kurangkan makanan berasaskan susu seperti ais krim, whole milk dan cheese.
 10. Kurangkan tekanan. Life is stressful, memang tak logik kalau tiada tekanan dalam hidup ni. Walaubagaimanapun terlalu tertekan dikaitkan pula dengan masalah ketidaksuburan. Cuba buat aktiviti-aktivit ringan yang boleh mengurangkan tekanan anda seperti:
  • Memasak
  • Bersenam
  • Mendengar muzik
  • Membaca dan mendengar audiobooks
  • Manjakan diri anda dengan spa dan rawatan diri
  • Habiskan masa dengan kawan dan keluarga
  • Beromantik dengan suami
11. Jahuhi dadah, merokok dan minuman keras. Merokok, mengunakan dadah dan meminum minuman keras bukan sahaja memberi kesan negatif kepada kesuburan malahan meningkatkan risiko keguguran dan komplikasi kehamilan. Pastikan segala ubatan adalah selamat dimakan dan limitkan minuman kopi kepada 2 cawan sehari.

Keputusan Malaysia VS Taiwan (Chinese Taipei) AFC U22 - 28 Jun 2012

Anda dapat lihat perlawanan semalam?? tahu tak berapa jaringan?? lihat disini, keputusan malaysia vs taiwan... ternyata malaysia memang hebat.. Go Go Go Malaysia....

KEDUDUKAN SEMASA
Keputusan penuh

MALAYSIA 4-2 TAIWAN (Chinese Taipei)

Rozaimi 8'
Ciow Yi Huang 33' OG
Rozaimi 43'
Hsieh Meng Hsuan 51'
Saarvindran 78'
Huang Kai Chun 92'

Not yet finished yet -FINISHED

sub : 79' Azzizan Nordin (in) Rozaimi (Out)
65' Nazmi Faiz (in) Gary Steven (out)
55' Hazwan Bakri (in) Wan Zaharulnizam (out)

mak nyah yang perkasa dan Gagah

mak nyah yang perkasa dan Gagah



LuxVg mak nyah yang perkasa

Walau selembut manapun perwatakan yang diterjermahkan oleh individu digelar Mak Nyah,dia tetap mempunyai kekuatan jantan dalam dirinya maka tidak hairanlah dia akan melakukan sesuatu di luar jangkaan jika menyedari dirinya rasa terancam
Inilah situasi yang dihadapi oleh dua anggota polis dan seorang penguat kuasa Dewan Bandaraya Kota Kinabalu (DBKK) terpaksa berhempas pulas hampir 15 minit sebelum dapat menyaingi kudrat seorang mak nyah yang cuba meloloskan diri, dalam Operasi Bersepadu di Kompleks Asia City di Kota Kinabalu
Hmetro melaporkan,dalam kejadian jam 2 pagi itu, pondan terbabit yang berusia 22 tahun bersama seorang rakannya dihampiri dua anggota polis yang ingin menyoal siasatnya ketika menunggu pelanggan di tempat parkir kenderaan berhampiran kawasan itu.
Sebaik dihampiri polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Kinabalu itu, mak nyah terbabit cuba melarikan diri dan mula bertindak agresif dengan meronta-ronta apabila hendak ditahan

JVmIk mak nyah yang perkasa

Biarpun cuba ditenangkan, mak nyah tetap berkeras dan masih cuba melarikan diri sehingga berlaku pergelutan dengan dua anggota polis yang cuba menahannya
Insiden tarik menarik, pergelutan itu berlarutan hingga ke tengah jalan raya berhampiran Kompleks Asia City

keputusan italy vs germany separuh akhir euro 2012

keputusan italy vs germany separuh akhir euro 2012


comelnya body balotelli... berketul-ketu;...

atsjS keputusan italy vs germany separuh akhir euro 2012

‘Super’ Mario Balotelli
Kekebalan penjaga gol Itali,Gianluigi Buffon dan ketajaman penyudah daripada jentera serangan Mario Balotelli yang menjaringkan dua gol awal di separuh masa pertama pada minit 20′dan 36′ sudah cukup melayakkan pasukan Italy beraksi di pentas final Euro 2012 setelah menewaskan Jerman 2-1 di saingan separuh akhir Euro 29.6.2012
Barisan jentera serangan Italy seakan mendapat power di awal permainan seringkali melakukan serangan ke atas Jerman,meskipun berjaya dikekang oleh pertahanan pasukan itu namun usaha Italy dalam memburu gol berbaloi apabila Balotelli berjaya juga meletakkan Italy di depan 1-0 dengan tandukan yang menggegar gawang Neuer
Kehebatan Buffon yang mengawal gawangnya dari dibocori gol membuatkan Jerman semakin tertekan,percubaan yang menepati sasaran terutamanya dari Ozil,Gomez dan Phillipp Lams berjaya di tangkis
Keghairahan Germany dalam usaha mencari gol penyamaan nampak buntu,sebaliknya Italy pula menambah gol menerusi rembatan dari Balotelli sekali lagi menewaskan Neuer

kasmd keputusan italy vs germany separuh akhir euro 2012

Babak kedua bersambung dengan kedudukan Italy mendahului 2-0.Tetapi Jerman mengandakan usaha mereka memburu gol penyamaan sehingga menguasai aksi permainan di separuh masa kedua.Namun usaha mereka untuk mendapatkan gol berjaya dipatahkan oleh pertahanan Italy
Sehinggalah pengadil memberi hadiah sepakan penalti kepada Germany setelah bola tandukan Khedira di kotak penalti Italy terkena tangan Balzaretti
Tendangan penalti itu berjaya disempurnakan oleh Mesut Ozil dengan jayanya.Tetapi gol tersebut sudah terlewat untuk Germany bangkit menyamakan kedudukan
Kemenangan 2-1 Italy ke atas Germany melayakkan pasukan mereka beraksi di final Euro 2012 bertemu Sepanyol

Wednesday, 27 June 2012

Kartina Aziz rugi RM10,000

Kartina Aziz rugi RM10,000


KEMAMAN: Pelakon dan dramatis popular Kartina Aziz kerugian hampir RM10,000 termasuk RM4,000 wang tunai selepas kereta Toyota Camry miliknya yang diletakkan di kawasan parkir Masjid Geliga, Kemaman dipecahkan pencuri, petang Isnin lalu.

Pelakon berusia 57 tahun itu dikatakan datang atas urusan penggambaran filem dan singgah di Masjid Geliga untuk menunaikan solat Zuhur pada jam 1.30 tengah hari.
Mangsa meninggalkan beg tangannya yang mengandungi wang tunai RM4,000, pelbagai perhiasan, komputer tablet, cermin mata berjenama dan dokumen peribadi di kerusi pemandu sebelum mengunci pintu keretanya dan bergegas ke dalam masjid.
Menurut sumber, selepas menunaikan solat, mangsa terkejut apabila mendapati pintu keretanya bahagian pemandu terkopak akibat diumpil, manakala cermin pada bahagian atas pintu pemandu dipecahkan.

Sementara itu, ketua Polis Daerah Kemaman, Che Suza Che Hitam yang mengesahkan menerima laporan berkenaan berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana mencuri.