Thursday, 14 August 2014

“Saya pakai spender merah, bra merah ” – Video KEEK kontroversi dari pelakon Sharifah Sakinah ( video dan gambar )











“Hai saya Sharifah Sakinah, saya hack telefon Anzalna sebab nak populariti yang tinggi. Hari ini saya pakai lipstik merah, spender merah dan bra merah. Tak sabar nak tunggu orang kutuk.” – Antara ayat yang diungkapkan oleh pelakon Sharifah Sakinah iaitu adik kepada Sharifah Shahirah di dalam satu video pendek Keek iaitu laman sosial untuk video. Video yang dimuatnaik oleh Sharifah Sakinah sambil berbaring dalam selimut ini sudah mendapat lebih dari 7 ribu view di YouTube. Sudah tentu bait ayat yang diungkapkan oleh pelakon wanita ini kontroversi selain mengungkapkan perkataan carutan seperti ‘F*ck’ beberapa kali. Jangan marah apabila wartawan Melodi dan gosip serbu akak ye selepas ini. Sendiri yang cari pasal, sendirilah yang menanggungnya.
SHARIFAH-SAKINAH-KEEK-2
SHARIFAH-SAKINAH-KEEK
SS1
VIDEO

Fattah Amin Dikritik Berlakon Macam 'Kayu'




Fattah Amin berjanji untuk berusaha memperbaiki mutu lakonannya. Gambar ihsan: Pinography Official


KUALA LUMPUR: Pelakon baharu, Fattah Amin tidak pernah berkecil hati dengan kritikan umum yang mengatakan lakonan-lakonannya masih lagi kaku.

Fattah atau nama sebenarnya Abdul Fattah Mohd Amin, 24, berkata, dia mengambil kritikan itu sebagai pembina semangat untuknya terus mengasah bakat menjadi pelakon yang lebih baik.

"Saya sedar dengan kritikan orang ramai mengatakan lakonan saya macam 'kayu'.

"Tetapi jujurnya saya tidak pernah berkecil hati kerana saya masih baru dalam industri lakonan dan apa yang dikritik adalah satu teguran agar lakonan saya bertambah baik," katanya yang mula popular menerusi drama
Playboy Itu Suami Aku.

Fattah ditemui pada majlis pelancaran telenovela Cinta Ibadah di Hotel Best Western Premier Dua Sentral di sini pada Rabu.



[size=0.75em]Imej kacak Fattah Amin. Foto: Pinography Official



Baru-baru ini Fattah menerima kritikan di laman-laman sosial  yang mengatakan dia tidak layak menjadi pelakon kerana lakonannya kaku selepas kemunculannya menerusi  drama Playboy Itu Suami Aku di TV3 yang mengakhiri siarannya pada Disember tahun lalu mendapat perhatian ramai.

Fattah juga pernah terlibat menerusi drama Cinta Dari Marikh (RTM) dan Kerana Sarah (TV3).

Sementara itu tambah Fattah, selepas mendapat kritikan itu, dia mula mempelajari pelbagai teknik-teknik lakonan menerusi pelbagai filem yang ditonton selain mendapat khidmat nasihat daripada pelakon-pelakon senior dan pengarah.

Mengenai telenovela Cinta Ibadah, Fattah bergandingan dengan pelakon baharu iaitu Aishah Ilias sebagai pasangan suami-isteri.

Katanya, sepanjang dua tahun bergelar pelakon, telenovela ini antara yang mencabar lakonannya kerana ia mengambil tempoh penggambaran yang lama.

"Bayangkan, Cinta Ibadah akan ditayang sebanyak 130 episod dan ia akan dipanjangkan lagi sehingga 300 episod jika mendapat respons yang baik.

"Ini juga peluang untuk saya membuktikan kepada penonton bahawa lakonan saya tidaklah kaku seperti dahulu.

"Mungkin belum pada tahap yang bagus, sekurang-kurangnya saya dapat memperbaiki lakonan saya sedikit demi sedikit," ujarnya.

[size=0.75em]Antara mereka yang terlibat dalam telenovela Cinta Ibadah.


Selain Fattah dan Aishah, pelakon Raja Ilya, Sherry Ibrahim, Nor Albaniah, Shahronizam dan Ziema Zin turut membintangi telenovela tersebut.

Ia mengisahkan tentang kehidupan pasangan suami isteri iaitu Siti (Aishah) dan Hafiz (Fattah) yang mula goyah apabila Siti disahkan menghidap penyakit barah. Siti mengambil keputusan untuk merahsiakan penyakit yanh dihidapinya daripada pengetahuan Hafiz.

Cinta Ibadah arahan Ayie Mustafa dan Sridar Jetty bakal disiarkan bermula 8 September depan, setiap Isnin hingga Jumaat, pukul 5 petang menerusi saluran Astro Prima (105).

Terlanjur - Zul Ariffin yang sedang hangat dengan drama Rindu Awak 200%



7343_10152619415655827_2218089198435687019_n.jpg

Terlanjur - Zul Ariffin yang sedang hangat dengan drama Rindu Awak 200%  |  Zul Ariffin yang kini menjadi perbualan ramai sejak drama rindu awak 200% yang disiarkan setiap hari isnin hingga khamis pada jam 7.00pm. Pasti ramai yang tidak sabar menunggu episod demi episod drama rindu awak 200% ini. Sudah terlanjur merindui isterinya sampai 200%, mendalam rindun zul ariffin kepada isterinya dalam lakonan drama Rindu awak 200%.

Drama rindu awak 200% ini mula ditayangkan pada 15 julai bagi menggantikan drama "kerana terpaksa aku relakan" dan bersiaran sebanyak 28 episod.



Komen-komen peminat Zul Ariffin, Rata-ratanya semua peminat wanitakan.



Layan Daram RINDU AWAK 200%

Sunday, 16 February 2014

Mahkamah tetapkan 7, 8 Mei bicara kes pegawai polis lepas 'kasanova'




Mahkamah tetapkan 7, 8 Mei bicara kes pegawai polis lepas 'kasanova'

GEORGETOWN: Mahkamah Majistret menetapkan 7 dan 8 Mei depan sebagai tarikh perbicaraan kes seorang pegawai kanan polis yang dituduh sengaja melepaskan seorang tahanan dikenali 'Kasanova' pada Oktober lepas.

Majistret Dianne Ningrad Nor Azhar menetapkan tarikh itu semasa sebutan semula kes hari ini.


Bagi pertuduhan pertama wanita itu didakwa sengaja melepaskan tahanan K. Prabaharan, 45, yang menghadapi pertuduhan kes penipuan pada 1.50 tengah hari di Kompleks Mahkamah George Town pada 9 Oktober lepas.

Pertuduhan kedua pula dia didakwa membuat laporan palsu di Balai Polis Timur Laut pada pukul 8.05 malam hari yang sama berhubung insiden itu.

Bagi pertuduhan pertama, Chandkumary didakwa mengikut Seksyen 225A (1)(a) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara tiga tahun, denda atau kedua-duanya manakala pertuduhan kedua mengikut Seksyen 182 kanun sama memperuntukkan penjara maksimum enam bulan atau denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya Siti Fatimah Talib manakala tertuduh yang telah lebih 20 tahun berkhidmat dengan Polis Diraja Malaysia diwakili peguam Danny C. Navarednam. - BERNAMA

Hanez Suraya Rancang Kahwini Ahli Perniagaan Tahun Ini

Tahniah saya ucapkan kepada Hanez Suraya, bagus kita bina masjid awal-awal ni. Semoga kekal berpanjangan. Beruntung ahli perniagaan yang dapat memperisterikan Hanez yang cantik menawan.

Satu lagi berita gembira untuk dikongsikan hari ini. Pelakon jelita, Hanez Suraya menerusi Metro Ahad semalam dikatakan akan menamatkan zaman gadisnya dengan kekasih hati yang merupakan seorang ahli perniagaan pada tahun ini. Untuk makluman, Hanez kini berusia 29 tahun sementara bakal suaminya pula 34 tahun. Sesuai sangat dah umur tersebut untuk berkahwin kan?
hanez suraya
Menerusi kolum yang ditulis oleh Rudy Shamsuddin, ahli perniagaan tersebut dikatakan sudah pun bertemu dengan ahli keluarga Hanez Suraya untuk melamar. Tarikh pertunangan dan tarikh pernikahan juga sudah dibincangkan. Dikatakan majlis pertunangan akan diadakan dalam masa terdekat membabitkan keluarga rapat kedua-dua belah pihak.
hanez suraya
Paling lama pertunangan akan diikat selama 6 bulan sebelum mereka berdua akan bergelar suami isteri. Tak sabar rasanya untuk melihat Hanez Suraya dan bakal suaminya diijabkabulkan. Semoga segala perancangan berjalan lancar seperti yang dirancang. Sebelum ini pun Hanez sering kecewa dalam percintaan. Semoga kali ini akan berakhir ke jinjang pelamin. Sama-samalah kita doakan. Tahniah Hanez dan bakal suami.

Kami Puas Hati Dengan Kedudukan Ketiga – Bocey

 Bocey berpuas hati dengan kedudukan ketiga.

sumber: http://beautifulnara.com
Maharaja Lawak Mega 2013 kali ini nampaknya penuh dengan pelbagai kontroversi. Namun apa yang tidak boleh dinafikan ialah impak program ini kepada kumpulan Bocey. Daripada tidak dikenali, Bocey berjaya merangkul tempat ketiga di dalam pertandingan penuh hebat ini. Buat kumpulan yang pertama kali memasuki MLM, ia adalah satu pencapaian yang sangat membanggakan.

bocey maharaja lawak ketigaAda suara-suara yang menyatakan Bocey sepatutnya bergelar juara. Namun kerana mereka bukannya kumpulan yang lahir daripada produk Astro, gelaran juara gagal dimiliki. Ditanya mengenai persoalan ini, Bocey menjawab menerusi Pancaindera:-
Sejujurnya apa-apa pun keputusan tempoh hari adalah sesuatu yang tak dijangka. Kami tak pernah mempertikai keputusan juri dan undian ramai untuk Sepahtu. Kami pun dah cukup puas hati dengan kedudukan ketiga walaupun kami tak begitu popular berbanding Sepahtu dan Shiro. Kami pun tak sangka mampu sampai ke tahap itu.
Kami buat persembahan lawak dengan ikhlas dan lebih pentingkan persahabatan. Kami tak sasarkan pun sebab kami percaya kalau ada rezeki jadi juara maka sudah tentulah kami akan mendapat rezeki itu. Tapi keputusan menempatkan kami di kedudukan ketiga itu pun sudah bersyukur sebab bukan senang nak cakapi tahap itu.
bocey

Secara jujur, persembahan kumpulan Bocey setiap minggu memang menggeletek hati dan sentiasa “fresh”. Tiada lawak ulangan dan nampak seperti mereka banyak membuat “homework”. Apa pun, nombor tiga memang sangat sesuai dengan Bocey kerana ini kali pertama mereka menyertai pertandingan seumpama ini. Diharap Bocey terus bekerja keras, kekalkan sikap rajin dan merendah diri. Mana tahu MLM2014 nanti boleh jadi juara pulak. Siapa tahu kan?

Wednesday, 22 January 2014

SPNB : Golongan Pendapatan Sederhana ( RM 1,500 Ke Bawah) Kalau Tak Mampu Beli, Sewa Sahaja Rumah!

Pengarah Urusan SPNB, Dr. Kamarul Rashdan Haji Salleh

Harga rumah dalam beberapa tahun ini, semakin lama semakin naik seperti tidak ada kesudahannya.Dalam pada itu, Kerajaan Malaysia melalui Syarikat Perumahan Negara Berhad(SPNB) (KLIK SINI) memberikan kemudahan dengan menawarkan skim Rumah Mampu Milik dan juga Rumah Mesra Rakyat kepada individu yang berklayakan untuk mengurangkan beban rakyat untuk memiliki rumah pertama. Tetapi, lain pula jadinya bila masuk tahun 2014 ini.Kenapa?
CEO SPNB, Datuk Dr Kamarul Rashdan Salleh berkata hari ini dalam satu Forum kepada pembeli rumah dari golongan pendapatan sederhana, sekiranya tidak mampu membeli rumah dan membuat pinjaman perumahan, lebih baik sewa sahaja.
” SPNB memiliki hampir 6,000 unit rumah kos rendah namun sehingga kini, hanya 17% daripadanya yang terjual. Ini kerana ramai golongan berpendapatan sederhana iaitu RM 1,500 dan kebawah ini, tidak dapat membuat pinjaman atau gagal dalam mendapatkan pinjaman perumahan”
Kami menyambut baik sekiranya, rumah-rumah yang tidak terjual ini, dibuka kepada orang lain dalam golongan berpendapatan sederhana yang sama atau pun meningkatkan lagi had kelayakan kepada RM 2,000 bagi memudahkan pinjaman perumahan dapat diluluskan.
“Mereka ini, bila permohonan pinjaman perumahan mereka tidak diluluskan bank, mereka menjadi sangat marah.Akhirnya, mereka akan marah kepada kerajaan”
Selain itu, beliau juga menambah agar rumah-rumah kos rendah yang tidak terjual itu dijadikan sebagai sewa kepada golongan berpendapatan sederhana, ataupun dijadikan sewa beli dimana penyewa mempunyai pilihan untuk membeli rumah tersebut di kemudian hari.
Cara ini pada kami adalah cara yang sangat efektif, dimana ianya dapat membantu memudahkan golongan ini untuk membeli rumah pertama mereka dan juga di samping itu dapat menjimatkan perbelanjaan membaik-pulih yang pastinya akan melibatkan kos yang besar kepada kerajaan sekiranya unit-unit rumah kos rendah tidak terjual dibiarkan sahaja tanpa penghuni.
” Kerajaan tidak membenarkan pemaju seperti kami SPNB untuk membuka jualan kepada pembeli yang terdiri dari golongan berpendapatan tinggi.Ini tidak adil kerana sebilangan pemaju, seperti kami…memegang rumah jualan.Anda boleh fikirkan sekiranya berlaku jenayah, vandalisma, dan macam-macam lagi sekiranya tidak terjual”
Pada kami, SPNB perlu melaksanakan amanah dan tanggungjawab yang telah diberikan oleh mereka dari Kerajaan Malaysia. Tanggungjawab SPNB adalah menyediakan kemudahan rumah mampu milik dan rumah mesra rakyat kepada individu yang kurang berkemampuan dan tidak berpendapatan tinggi.
SPNB tidak boleh berfikir seperti pemaju lain, yang tidak terikat pada peraturan untuk mengehadkan pembelian melalui syarat gaji dan sebagainya.
Apa pula pendapat anda?
P.S. Cadangan untuk pilihan sewa-beli memang satu cadangan yang baik.Setuju?


Read more: http://agendasemasa.com/spnb-golongan-pendapatan-sederhana-beli-rumah#ixzz2rCmW5AJO