Sunday 7 April 2013

Malas Nak Berkerja



Bila saja masuk hari isnin, pasti ramai yang malas nak mula kerja, saya sendiri pun malas.. maklumlah dah cuti ingin nak cuti panjang lagi, kan best tak berkerja duit masuk, macam-macam rasa, rasa nak tidur, rasa nak balik rumah tidur, malas mengawal minda kita. Malas nak kerja buat kita lemau.. tak bermaya, tapi kalau ditempat kerja kita ada penyeri memang lajulah pergi kerjakan. Ingat zaman sekolah dulu, kalau da cikgu cantik sangup belajar, sangup siapkan kerja sekolah,biar cikgu nampak kita perfect jer..

Sama juga di waktu ipt, pantang da pensyarah lawa, pasti antara orang terawal masuk bilih kuliah,
apa-apa pun sikap malas masih ada, sampai jadi macam ni dah..

Teringin sangat nak tidur macam ni, bos datang pun buat bodoh jer.. atau saya nak macam ni
lagi best, tidur lena terus, ni lah sikap malas di campur dengan hasutan syaitan, syaitan juga di persalahkan, hahaha...

kalau macam ni, banyak beranganlah nampaknya, kerja tak siaplah.. asyik fikir jer.. kerja tak jalan..

Apa-apa pun, aku nak buat sikap malas aku, mulai sekarang aku nak rajin, aku nak berjaya seperti ini,
Ermmm inilah pekerja yang bagus, hasilnya pun bagus, mana tahu lama-lama saya jadi seperti ini, memang seronoklah boleh buat apa sahaja kalau ada ini.


Apa yang penting niat dan usaha kita untuk berjaya, tiada siapa boleh tolong kita menlainkan kita sendiri mengubah nasid kita. Usaha tangga kekayaan, tak semestinya kaya duit kaya harta, kerana usaha kita dapat bermacam-macam kaya seprti kaya budi, kaya keikhlasan, kaya kejujuran, kaya budi bahasa. Apa-apa pun selamat berkerja.




banner
Previous Post
Next Post

0 comments: