Tuesday 31 January 2012

Petua Menjaga Rambut Mudah

Petua Menjaga Rambut Mudah

by follow blog http://gediq.com/beauty/petua-menjaga-rambut-mudah
Posted April 28th, 2009 at 12:17 am
Petua menjaga Rambut adalah mahkota wanita semua sudah tahu fakta itu. Namun setiap wanita pasti ada masalah yang tersendiri mengenai masing-masing…
gugur.. mudah kusut.. nipis.. Masalah kelumumur.. Macam macam lagi lah masalah tentang rambut ini..
Kali ini saya memaparkan beberapa untuk bagi moden telah di paparkan dalam artikel yang lalu.
Petua tradisional sebenarnya lebih asli dan tiada kesan sampingan sebenarnya. Namun masalah yang sering di hadapi dalam mengamalkan tradisional ini adalah cara untuk mendapatkan bahan-bahan mentahnya lah.. Oleh itu ramai daripada kita mengambil langkah mudah dengan membuat treatment secara moden sahaja senang.. beli aja di watson n guardian..
Daun Lidah Buaya
Daun Lidah Buaya
Dapatkan beberapa helai daun lidah buaya dan daun bunga raya, ramas atau mesin hingga lumat dan lumurkan di atas kepala selama lebih kurang satu jam dan di cuci bersih. Ulangi dalam beberapa kali dalam seminggu dan pasti membuahkan hasil yang memuaskan.
Daun bunga raya jugabertindak melembutkan rambut dan lidah buaya boleh menyejukkan serta menyamankan kulit kepala. Ini dapat mengelakkan rambut gugur dan bertindak sebagai perapi rambut.
Santan juga adalah bahan yang di gunakan untuk melebatkan rambut. Pati santin di lumurkanpada kepala dan di biarkan setengah jam sebelum di cuci.
Daun Bunga Raya
Daun Bunga Raya
Masalah Rambut Kering
Rawatan minyak panastentu saja untuk mereka yang mempunyai masalah ini. Caranya ialah panaskan minyak (minyak syuran) kemudian lumurkan padan rambut menggunakan jari. Kemuadian pekupkan kepala dengan tuala yang diwapkan. ala-ala stim lah ni. Biarkan dalam20 minit dan bersihkan.
Petua Menjaga RambutMasalah Rambut Berminyak
Campurkan Syampu bersama kuning telur di dalam semangkuk air suam dan cucilah sepertibiasa.
Menghitamkan Rambut
Bakar isi kelapa tua kemudian di parutdan dapatkan patinya. Lumurkan pada kepala hingga 10 minit dan bersihkanya.
Selamat mencuba petua yang mudah ini.
Popularity: 38% [?]
Tags: , , , , , , ,
banner
Previous Post
Next Post

0 comments: